Bare du


BARE DU

Vet du venn, jeg vil si deg igjen,
du er vakrest på denne vår jord,
med de alle vakre ord.
Du er din, du er min, og uendelig fin.
Ingen er så god som du.
Denne sang er en gang, det er den
gang jeg slo det fast, at du er din, du er min.
Ingen er så god som du er det å ha.

Vet du venn, jeg vil si deg igjen,
at du er bare Herren vår gitt
ved de alle vakre smil.
Når du viser deg selv er du fin som en elv:
Ingen er så god som du.
Heldigvis er jeg pris.
Og jeg vet det å liv forlange er litt teit.
Du er min. Du er din. Ingen er så god som du er.

Vet du, venn, her igjen, er jeg en i blant menn,
men det er noe med deg, som meg gir glød og du
er som du er, og jeg er som meg. Og, se, det:
Ingen er så god som du.
Du gir hjem. Du gir hvem.
Du gir meg å ta i akt i ei hvem som helst.
Du gir meg å bli frelst.
Der er ingen så god som du.

[ Denne sangen skrev jeg i august 2020. ]

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar