Helliget vorde ditt navn


HELLIGET VORDE DITT NAVN

Herre! Herre!
Herre, hør min sang!
Herre! Herre!
Hør den enkle gang!
Jeg synger glad for å høre til.
Det er hva sjelen vil.
Jeg har å synge dette bud,
at Kristus er vår Gud.

Kjære Gud, jeg er i ditt eie.
Du har smilt og tatt over meg.
På min vei som og i mitt leie
får jeg kraft og styrke ved deg.
Du er hva min kropp behøver.
Du er som brød, du er som vin.
Og når jeg kroppen øver
er Kristus kraften min.

Kjære Gud, min takk nå ditt øre.
Jeg er stolt som bærer ditt navn.
Må en hver på jorden det høre.
Dette er mitt eneste savn.
Må nå alle til deg komme.
Må Kristus blid i alle rå.
For når vår tid er omme
skal alle for deg stå.

Kjære Gud, her nede er timen
blitt til da der ventes beskjed.
Var du Gud i flokken og stimen
var der ening, glede og fred.
Du er liv, du er vårt rinne –
rot, stilk og krone på en blomst.
Og er du slik et vinne,
du er tilsynekomst.

Herre! Herre!
Hør den enkle gang!

[ Denne sangen skrev jeg i november 2016. ]

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar