Barnesinn


BARNESINN

Hvorfor er trær grønne, og ikke blå.
Er de kan hende så til å få?
Blå er himmel, blått er jo hav.
Trærne vil kanskje velge et krav.

Himmel, himmel, du vakreste du.
Himmel, himmel, vårt vern i mot gru.

Grønn er veksten, grønn er jeg selv.
Når, kjære Kristus, jeg ikke er en elv.

Hvorfor vil dyr smile og ikke le.
Er de kan hende der for å se?
Se gjør himmel, se øyne blå.
Noen har kanskje blikket sitt på.

Himmel, himmel, du vakreste du.
Himmel, himmel, vårt vern i mot gru.

Blå er øyne, blå er jeg selv.
Og, kjære Kristus, jeg kan jo være elv.

Hvorfor er havet så dypt, ikke grunt.
Er det kan hende da det er sunt?
Sundt er sundet, støttet og gjort.
Havet vil kanskje ei komme bort.

Himmel, himmel, du vakreste du.
Himmel, himmel, vårt vern i mot gru.

Dypt er vannet, dyp er jeg selv.
Også, vet Kristus, når jeg er en sånn elv.

[ Denne sangen skrev jeg i september 2021. ]

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar